Don Brankovi dani muzike:“Nova normalnost: promatranje, promišljanje, preoblikovanje uloge umjetnosti i kulture nakon COVID – 19”

 Don Brankovi dani muzike:“Nova normalnost: promatranje, promišljanje, preoblikovanje uloge umjetnosti i kulture nakon COVID – 19”

Međunarodni festival KotorArt Don Brankovi dani muzike sinoć su na Pjaci od kina organizovali treći dan konferencije “Nova normalnost: promatranje, promišljanje, preoblikovanje uloge umjetnosti i kulture nakon COVID – 19” sa temom “Promišljanje”.

O razumijevanju, adaptaciji, izgradnji, izdržljivosti umjetničkog i kulturnog sektora u turbulentnim vremenima govorili su:

Sehad Čekić, direktor Filmskog centra Crne Gore, dr Milena Dragičević-Šešić, profesorka emerita Univerziteta umetnosti u Beogradu, Boris Liješević, pozorišni reditelj, univerzitetski profesor i Nenad Vujadinović, dekan Fakulteta umjetnosti Univerziteta Donja Gorica.

-Ovo je globalni problem i ne nazire se jasno rješenje, da li ćemo mi da nastavimo da živimo sa kovidom, da li će ovo da inicira neke druge viruse, šta sa strahom koji se razvio tokom svog ovog košmara koji smo preživjeli u prethodnih godinu i po dana”, rekao je direktor Filmskog centra Crne Gore Sehad Čekić.

Govorili su i o tome šta nam je kovid pokazao i šta nas je naučio o kulturnom sistemu, u kakvom svijetu umjetnosti i kulture živimo i može li kulturni sektor imati bolji odgovor na neku buduću krizu.

“Sada živimo u jednom trenutku ponovne nade da je kovidu skoro pa došao kraj ili da ćemo, na neki način, uspjeti da vratimo kulturni život u normalu. Mi živimo u vremenu u kome kultura inače nema neki tako veliki značaj, što vidimo i po budžetima ministarstava za kulturu i po medijskoj pažnji. Ako uporedimo koliko se pažnje daje sportu, a koliko kulturi onda ćemo vidjeti gdje je neko pravo mjesto kulture u društvu“, rekla je dr Milena Dragičević-Šešić, profesorka emerita Univerziteta umetnosti u Beogradu, ističući da je pandemija pokazala da sistem ne funkcioniše kao cjelina, ali da ima fantastičnih pojedinaca u tom sistemu koji u svom mikrosistemu ustanova kulture mogu da naprave pomak.

Podaci ukazuju da su prošle godine bioskopi izgubili preko 80 odsto prihoda iz 2019. godine, a gubici su prisutni i u drugim djelovima kinematografskog lanca.

“Prihodi u EU od bioskopskih ulaznica bili su 7,2 milijarde eura. Prethodne godine bili su oko 1,5 milijardi eura, što znači da je direktni gubitak oko 75 odsto. Slična je situacija u Crnoj Gori sa 1,2 miliona u 2019. na 350 hiljada u 2020. godini.

Avatar

Portal Kotor

Pročitajte još